Csoda kártyával játszható játékok

 

REFLEX JÁTÉK (1-5 ember játszhatja)

 Az osztó a kártyacsomagot megkeveri, és 2 lapot felfordít az asztalra.  

A játékosok megkeresik azt a szimbólumot, amely mindkét lapon azonos színű és formájú (egyforma).  Ha egyik kisebb, a másik nagyobb (középen van), akkor csak a nagyobbra jó mutatni. Ha mindkettő kicsi, akkor bármelyikre. Aki előbb megtalálja és rámutat, azé a lap. Az osztó azt a lapot adja a játékosnak, amelyikre mutatott. Az osztó újabb lapot tesz az asztalra, hogy mindig 2 lap legyen felfordítva. Ha ketten egyszerre

mutattak jól, akkor mindkét játékos kap lapot, így az osztó újra két lapot tesz az asztalra.

3 estben veszti el a játékos az összes megszerzett lapját (ezekben az estekben mindet vissza kell adni az osztónak, aki a lapokat a kezében lévő pakli alá rakja (így tovább lehet játszani):

– ha vagy színre, vagy formára nem egyforma szimbólumra mutatott,

– ha a kisebbre mutatott a nagyobb helyett,

– ha bemozdult a keze, de nem mutatott rá. (A kártya fölött nem körözhet, keresgélhet senki a kezével, egyetlen határozott mozdulattal kell a mutatóujjával egy szimbólumra mutatni)

AZ GYŐZÖTT, AKI A LEGTÖBB LAPOT GYŰJTÖTTE, MIRE AZ OSZTÓNAK ELFOGY A PAKLI A KEZÉBŐL!

MEMÓRIA JÁTÉK (1-4 ember játszhatja)

Előkészület: A 21 lapot meg kell keverni, 3 sorban lefordítva letenni mindet az asztalra.

Játék: Az első játékos 3 lapot felfordít. Akkor lesz az övé a 3 lap, ha a középső szimbólumok formára megegyeznek Pl.: mind a 3 nap középen van. Ha nem sikerült 3 azonos közepűt elsőre felfordítani, akkor mindenki jegyezze meg, hol mit látott, mert vissza kell fordítani a lapokat, ugyanúgy, ugyanoda, ahol volt. A következő játékos fordíthat lapot, aki olyan ügyes, hogy 3 középen azonos formájú szimbólumot fordított, az magához veszi a lapokat, és újra fordíthat 3 lapot. Majd a másik játékos következik. Addig megy a játék, amíg van lap.

AZ A GYŐZTES, AKI A LEGTÖBB LAPOT GYŰJTÖTTE.

SHODOKU (1 ember játszhatja)

A játék célja 5×4 lapos mezőben úgy kirakni a lapokat, hogy nem lehet sem a sorokban, sem az oszlopokban teljesen egyforma színű és formájú szimbólum. A kis körök sorai és oszlopai, amit figyelni kell, a nagy között nincs egyforma.

Kezdd el úgy, hogy két lapot kiteszel egymás mellé, és végignézed a sorokat, ha van egyforma, akkor cseréld ki egy olyan lapra, ahol minden szimbólum különbözik valamiben, vagy színre, vagy formára. Azután tegyél alájuk 2 lapot, azokban is nézd meg a sorokat, majd az oszlopokat is, amelyik lap nem stimmel, azt cseréld ki, akár meg is fordíthatod. Addig bővítsd a sorok és oszlopok számát, ameddig az 5×4-es mezőt sikerül kirakni.

Egy lap marad a végén. Nem könnyű!

PÓKER VERZIÓ (2-6 személy játszhatja)

Az osztó keverje meg a lapokat, és minden játékosnak 3 lapot adjon a kezébe, további 3 lapot pedig ábrával felfelé, egymás mellé helyezzen az asztalra. A maradék lapok (6-nál, kevesebb játékosnál) nem kerülnek játékba. A játék célja minél nagyobb értékű laphármas birtoklása.

Az osztótól balra ülő játékos kezd, a kezében tartott lapok közül egyet kicserélhet az asztalon lévő lapok közül, vagy passzolhat. Majd a következő tőle balra ülő játékos jön, és így tovább. Az elsőnek passzoló játékossal megkezdődik a játék utolsó köre. Miután az utolsó kör megvolt, a játékosok ábrával felfelé maguk elé teszik a lapjaikat.

A lapok értékei:      1. póker:/3 egyforma nagy ábra pl.: (3 nap)

A szimbólumok  (kattints a szóra)között a legtöbbet a ( körben a pötty) ér, utána az emberke, utána a fény ernyő, azután a napkereszt, utána a nyíl, utána a nap, utána a sárkánykígyó.  Tehát a nap pókernél többet ér a fény ernyő póker.

Ugyanez a sorrend a a Soroknál is, ha több nagy sor adódik. A fenti sorrend a mérvadó.

  1. nagy sor:/1 nagy és két kicsi egyforma színű és formájú szimbólum
  2. kis sor:/3 egyforma kicsi színre és formára megegyező szimbólum
  3. nagy pár:/ egy nagy és egy kicsi színre és formára megegyező szimbólum
  4. kis pár:/ két kicsi színre és formára megegyező szimbólum

AZ A JÁTÉKOS NYER, AKINÉL A LEGNAGYOBB ÉRTÉKŰ LAPHÁRMAS VAN

Csoda kártya 2008/ edit@csodakartya.hu / +36 70 4227049/ Adatvédelmi tájékoztató - Enfold Theme by Kriesi