Ha a figyelmet nézzük, mindenki bizonyos szinten tud figyelni, az agy az érzékszerveken keresztül beérkező infókat tudatosítja , az, hogy ezek átfutnak az agyán az többnyire biztos. Ezért a gyerek mikor azt mondja, hogy tudja, az vagy úgy is van, vagy azért mondja, mert felfogott valamit, amivel megelégszik, nem irányít + figyelmet a megismerésre, amíg az érdeklődése nem irányul rá. Ezért a gyerekeknél figyelni kell, hogy az érdeklődése mire irányul, és azt a területet mindig új szemszögből nézve kitágítani, az érdeklődését a figyelemmel képezve tovább, így a figyelmét hosszabb ideig fenn tudja tartani, amit később alkalmazni tud más témában is.
Ha nagyon mozgékony akkor a mozgáson keresztül is lehet figyelemre tanítani. https://youtube.com/shorts/l6osCtDNmpI?si=
Nem használ a gyereknek, ha aggódnak érte, vagy nem tartja a szülő normálisnak a gyerek dolgait, és egyik szakembertől a másikig viszi, idővel kiegyenlítődik a rendszer, ha nincs kisarkítva, és óriásira nagyítva a probléma, és a figyelmet játszva művelik. Mert a gyerekek vesznek minden gondolatot, érzelmet, Ők a két szülő programjainak a hordozója, kis másológép, nekik kis túlzással, az a valóság, amit a szülőktől átvesznek. Ráadásul elhiszik, ami a szülőben megjelenik róluk, és megvalósítják. Ha az önbecsülése sérül, akkor kételkedik magában, ami minden megnyilvánulását nehezíti.
A figyelem probléma többnyire nem magának a figyelem képességének hiánya, hanem egy elkerülő mechanizmus.
Az „önszabotázs” mögött mindig van egy hiedelem, aminek nincs valóságalapja.
Ilyen pl.:ez nekem nem megy, ez nehéz, nem tudok figyelni, ehhez kevés vagyok, egy olyan gondolat, amiben saját képességeit megkérdőjelezi, amit a gyerek elhisz magáról, és ezzel meg is teremti, mint akadályt, főleg, ha a szülő még meg is erősíti ebben.
Ekkor a gyerek az ENERGIÁT nem a figyelemre fordítja, hanem vagy elfut, vagy átviszi érzelmekbe. Vagy erölködik, hogy megfeleljen, amibe belefárad. Ennek OKA lehet, hogy bár úgy érzi tudja, mégsem sikerül úgy előadnia, hogy mások is ezt igazolják /és ezért elbátortalanodik, vagy szégyenli magát , ezt elkerülendő átvált egy másik témára, akár dühös is lehet önmagára amit lehet, hogy rögtön másra is hárít, de a helyzetre is dühös lehet. Ez minél többször ismétlődik, annál inkább szokássá válik, vagyis Egy elkerülési program alakul ki, főleg, ha még sikerrel is jár az elkerülés, azaz ezzel ki tudja cselezni a szülőket. Itt segítség lehet, ha őt érdeklő csalikkal vezetjük az egóját, hogy az érzelmekből váltson vissza a figyelemre.
Minden gyerek igényli a figyelmet, és különböző figyelemszerzési taktikákat tanul el a szülőktől, és a környezettől /bővebben „Mennyei prófécia” c. könyv/.
De OK lehet az is, hogy túl nehéznek találja a feladatot, vagy nem érti a feladatot, időt kell neki hagyni a megértésre, és jó példákat mutatni, hogy kapcsolódni tudjon a benned lévő tudáshoz, és le tudja másolni. A kicsik kis ” másológépek „. + praktika: a foglalkozást mindig azzal kell kezdeni, amit már tud, hogy az öröm jelen legyen, konkrétan a megismerés öröme, és az érdeklődés, ügyelni kell, hogy élvezze a megismerést. Viszont ha még nincs abban a korban, hogy megértse miért abba formájú lyukba teszed azt az idomot, akkor csak azt tudja leutánozni, hogy megpróbálja ő is betenni. Nem kell ismételtetni, ha nem akarja magától, ha még nem megy, mert az értelmének oda kell érni a fejlődésben. Főleg a legfontosabb szinte arany szabály: nem segítünk a gyereknek mindig mindenben, mindenhol, hanem hagyjuk, hogy maga fedezze fel a játékot, a világot, mert a folytonos segítéssel elvesszük az erejét, és a kezdeményező készségét, az önbizalmát. Úgy lesz tartása, ha „maga” fedezi fel a világot. Ez persze nem a magára hagyást jelenti.
Ezért fontos, hogy az életkorának megfelelő játékkal játsszon, mert csak akkor tudja felfedezni teljességében, különben felszínes marad. A sorozatos sikertelenség önbizalom problémákhoz vezethet, és oka lehet az elkerülő magatartás kialakulásának.
Biztos már mindenki észrevette, hogy rendkívül felgyorsult a világ, a föld rezgése is jóval több mint 20 éve. Az a tanítási módszer ami régen bevált, ma már nem igazán. És az irány, hogy gépeket használjunk tanárnak, szerintem téves. Sokkal inkább az emberi természetes adottságokat kell fejleszteni, mint a figyelmet, a dolgok megismerésére, és ember által. Ma a régi megoldás sémák tudása már nem elég. Az a nyerő, aki a tiszta intelligenciával tud kapcsolódni. Ezt iskolában nem tanítják. Én igen.
Én is úgy jutottam felismerésre, hogy figyelem az unokámat. Pl.: Észrevettem, hogy amikor a szintetizátoron lenyom egy hangot, akkor boldog, a hang rezgése örömöt okoz neki, és nyomja a következőt, a következőt, és látom, hogy begyorsul, mindet akarja… Ő nem menekül…. hanem él. Szinte transzba esik. Elvennéd tőle? Én biztos, hogy nem.

Kaptam egy fontos kérdést, ami másokat is érdekelhet. Elmúlik-e ettől az ADHD?
A válasz, hogy nem, viszont a figyelemképzés hatása mégiscsak az lesz, hogy életrevalóbb lesz, és jobban tud figyelni,
mert a VILLÁM VÁLTÁS az agyféltekék között, TELJES FIGYELEMMEL párosul.
Ez a ” kutyaharapást szőrével” módszer.

NAGYON NAGYON HASZNOS ! ! !
.
HOGY segíthet a Csoda kártya figyelemproblémán?
A Csoda kártya Reflex játékának a szabályai arra vannak kitalálva, hogy a figyelmet a jelenbe hozzák, és folyamatosan fenntartsák. Nem megengedett a játékosoknak a felesleges mozgás, ami a figyelmet „porlasztja”, hanem 100%-os figyelmet igényel és tart fenn.
Sok gyerek nem szeret veszíteni lapokat, de itt nem az a lényeg, hogy van-e lapja, vagy nincs, hanem az , hogy abban a pillanatban amikor meg kell találni az azonosságot, mennyire tudja összeszedni a figyelmét a legapróbb részletességig, és ezt AZONNAL lappal jutalmazzuk.
Fontos! A játék öröme. Akkor is örülünk, ha nem mi találjuk meg először az azonosságot, akkor annak örülünk, hogy a másik ügyes volt. Amikor mi találjuk meg, annak is örülünk. A lapok jelzések, hogy hol tartunk a figyelemben, de nem nógatjuk a gyereket, hogy figyeljen jobban, azt maga a játék kialakítja, ha az örömöt és az érdeklődést nem vesszük el tőle, belejön magától. A játék kihívás a felnőtteknek is. Ha valakinek a bal agyféltekéje domináns, nem megy könnyen a gyorsaság, így az egész családnak jó szórakozás. Még a felnőtteket is meglepi a játék, sokszor hallottam: „Nézem és nem látom.” – A szemünkkel mindent látunk, mindenki, de az , hogy abból mennyi infó tudatosul, az agyféltekéken múlik.
Amikor téveszt, minden lapját vissza kell adnia, ezért még jobban fog figyelni, míg összehangolódik a két agyfélteke, ami a befogadó és az aktív figyelem harmonizálását jelenti. Utána már nagyon „megy a szekér”, és érzi hogy elért valamit. Megnő az önbizalma. Ezt szeretik, hogy gyorsak, és pontosak. Ezért nem megengedett, hogy egymást löködjék, vagy kalimpáljanak a kezükkel keresve az azonosságot, fontos a szabályok betartása. Egy másik értéke, hogy a játékosokat is összehangolja, és jó hangulatot teremt, feltölt. A további értéke, hogy a szabálykövetést elfogadtatja, a játékosokkal, mert idővel megértik, hogy a szabályok őt szolgálják. Érte vannak. Hogy ő jobb legyen.
Amikor rövid ideig tud csak figyelni, és elszalad játék közben, nagyon fontos, hogy a szülők tovább játszanak, és ne menjenek a figyelmükkel a gyerekkel, mert ha a gyerek észre veszi, hogy nem kapja a szokott figyelmet, hanem még mindig játszanak a szülei, legtöbb esetben visszatér a játékba, és tovább játszik velük. Mert a Figyelemért ő is megtesz mindent, mert a figyelem energia, az, amiből él és táplálkozik.
Amit még tehetünk, ha az elszaladás egy biztonságos akadály pályához viszi, ahol ugyancsak figyelni kell, az a jó, ha nehéz, viszont a játékhoz könnyebb vissza térni. A játék könnyebb legyen, mint az akadálypálya / kungfus filmekből lehet venni ötleteket, de a biztonságos sérülésmentes esést biztosítani kell. Pl. Pécsen van egy „Élmény pedagógia” csapat, akik a mozgás útján segítik a figyelem kifejlődését.
Csoda kártya termék család
A figyelem képzése a legfontosabb tényező, ha az ember életben való boldogulását szeretnénk biztosítani. Ha bemész egy étterembe, te kinek a főztjéből szeretnél enni? A séf azért lett séf, mert odafigyelt minden részletre. A Segéd azért maradt segéd, mert csak nagyjából figyelt. Ez a világ nagyon gyorsan változik, gyors alkalmazkodást igényel minden területen.
A figyelem pedig magasabb szinten maga a tisztánlátás.
TE Hol tartasz te ebben a folyamatban?
Miben segíthetek?
Erre lett kitalálva a Csoda kártya figyelemképző rendszer, hogy segítsen…

Megrendelő lap
Fizetés módja átutalás. Postázás: ajánlott levélben a Magyar Postával történik. Szállítási díj 1530 Ft
Kérdések- Válaszok