[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-2uo9v’] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-khvk3′ custom_class=” admin_preview_bg=”]

 

    JÓ kártya játékszabályok

.

REFLEX JÁTÉK (1-5 ember játszhatja)

 Az osztó a kártyacsomagot megkeveri, és 2 lapot felfordít az asztalra.  

A játékosok megkeresik azt a betűt, amely mindkét lapon azonos  formájú (egyforma).

Ha méretre nem egyformák, egyik kisebb, a másik nagyobb (középen van), akkor csak a nagyobbra jó mutatni. Ha mindkettő kicsi, akkor bármelyikre.

Aki előbb megtalálja és rámutat, azé a lap. Az osztó azt a lapot adja a játékosnak, amelyikre mutatott. Az osztó újabb lapot tesz az asztalra, hogy mindig 2 lap legyen felfordítva. Ha ketten egyszerre mutattak jól, akkor mindkét játékos kap lapot, így az osztó újra két lapot tesz az asztalra.

3 estben veszti el a játékos az összes megszerzett lapját (ezekben az estekben mindet vissza kell adni az osztónak, aki a lapokat a kezében lévő pakli alá rakja (így tovább lehet játszani):

– ha nincs párja a betűnek amire mutatott,

– ha a kisebb párjára mutatott a nagyobb helyett,

– ha bemozdult a keze, de nem mutatott rá. (A kártya fölött nem körözhet, keresgélhet senki a kezével, egyetlen határozott mozdulattal kell a mutatóujjával egy betűre mutatni)

Rablási lehetősége van annak a játékosnak akinek az orra elől elviszik a lapot. Az elvitt lapon lévő középső betű feletti  mondatot, ha helyesen, hangosan kimondja, akkor kap attól a játékostól 2 lapot, aki gyorsabb volt nála. Viszont, ha eltéveszti, neki kell az összes lapját odaadni annak, akitől rabolni akart.

AZ GYŐZÖTT, AKI A LEGTÖBB LAPOT GYŰJTÖTTE, MIRE AZ OSZTÓNAK ELFOGY A PAKLI A KEZÉBŐL!

“VILLÁM” REFLEX JÁTÉK:

Látható, hogy a Jó kártya egyik oldalán kis nyomtatott betűk vannak, a másikon nagy nyomtatott betűk.

A nehezített verzióban összekeverjük a hátoldalt az elejével, így vegyesen fordítjuk a lapokat, ugyanúgy kettő lapot mint az előbb, ha fejjel lefelé van egyik –másik, akkor is meg kell ismerni a  betű párokat.         Az  viszi a lapot, aki leggyorsabban mutat a betűpár egyik tagjára, mint az első játékban, a méretbeli különbség itt csak a középső és a szélső betűk között számít, ugyanúgy a középsőre kell mutatni, ha a betűpár egyik tagja középen van. /A-a közül arra mutatunk, amelyik középen van/

3 estben veszti el a játékos az összes megszerzett lapját (ezekben az estekben mindet vissza kell adni az osztónak, aki a lapokat a kezében lévő pakli alá rakja (így tovább lehet játszani):

– ha nincs párja a betűnek, amire mutatott,

– ha a szélsőre mutatott a középső helyett,

– ha bemozdult a keze, de nem mutatott rá. (A kártya fölött nem körözhet, keresgélhet senki a kezével, egyetlen határozott mozdulattal kell a mutatóujjával egy betűre mutatni)

Rablási lehetősége van annak a játékosnak akinek az orra elől elviszik a lapot. Az elvitt lapon lévő középső betű feletti  mondatot, ha helyesen, hangosan kimondja, akkor kap attól a játékostól 2 lapot, aki gyorsabb volt nála. Viszont, ha eltéveszti, neki kell az összes lapját odaadni annak, akitől rabolni akart.

AZ GYŐZÖTT, AKI A LEGTÖBB LAPOT GYŰJTÖTTE, MIRE AZ OSZTÓNAK ELFOGY A PAKLI A KEZÉBŐL!

SHODOKU (1 ember játszhatja)

A játék célja 5×4 lapos mezőben úgy kirakni a lapokat, hogy nem lehet sem a sorokban, sem az oszlopokban egyforma betű. A kis körök sorai és oszlopai, amit figyelni kell, a nagy között nincs egyforma.

Kezdd el úgy, hogy két lapot kiteszel egymás mellé, és végignézed a sorokat, ha van egyforma, akkor cseréld ki egy olyan lapra, ahol minden betű különbözik valamiben, vagy színre, vagy formára. Azután tegyél alájuk 2 lapot, azokban is nézd meg a sorokat, majd az oszlopokat is, amelyik lap nem stimmel, azt cseréld ki, akár meg is fordíthatod. Addig bővítsd a sorok és oszlopok számát, ameddig az 5×4-es mezőt sikerül kirakni.

Egy lap marad a végén. Nem könnyű!

SZÓ KERESŐ  (2-4 ember játszhatja)

 A Jó kártyát az egyik játékos megkeveri, egy lapot letesz az asztalra, a többit kiosztja ( ha ketten játszanak, akkor 10-10 lapot, ha négyen, akkor 5-5 lapot minden játékosnak). A játék időre megy, 10  perc egy menet. A csörgőórát be kell állítani 10 percre, és kezdődhet a játék.

A kézben lévő lapokat nem nézzük meg előre, egymáson tartjuk, és mindig a felső lapon lévő betűket vetjük össze az asztalon levővel. Úgy alkotunk értelmes szavakat, hogy mindkét lap betűi közül lenni kell a szóban, és a szó minden betűjének ott kell lennie a két kártyán. Nem kell minden betűt felhasználni, és az is jó, ha egy betűt többször használunk fel a szóban. A szót minél gyorsabban kimondjuk, úgy, hogy közben a lapot az asztalon levő lapra tesszük.

Aki a leggyorsabb, annak az asztalon maradhat a lapja. A többiek, ha már elindult a kezük a lappal, azt visszateszik a kezükbe, és a következő asztalra tett lappal keresnek új szót. Mindig a legutolsó asztalra tett laphoz kell szót találni, a kézben lévő kártyák felső lapjának betűivel.

Aki eltéveszti, nincs a kártyán olyan betű, amit a szóban kimondott, vagy csak az egyik lap betűit használta fel, az felvesz egy lapot az asztalról. (Itt lehet olyan megegyezést tenni, hogy az “a” lehet “á” is, az “e” lehet “é” is, az “o” lehet “ö”, vagy “ő “is, mivel ékezetek nincsenek a lapon. ) A játékosok ellenőrzik, hogy a kimondott szó, mindkét kártyán lévő betűket használta-e, és a szó összes betűjének szerepelnie kell a két lapon. Egy betűt többször is fel lehet használni. Pl.: Ha csak egy „o” betű van, a két lapon akkor is jó a „doktor” szó, ha többi betű mind szerepel a kártyákon.

Akinek elfogy a lapja, mielőtt csörög az óra, az az asztalon lévő lapok aljáról leszámol magának újabb lapokat (4 játékos estén 5 lapot, 2 játékos esetén 10 lapot) és tovább játszik.

AZ A GYŐZTES, AKI A LEGTÖBB LAPOT LE TUDTA TENNI A 10 PERC ALATT. Bele kell számolni az újrakezdések lapjait is. (kis memória + kis matek, vagy fel kell írni egy papírra, de én azt ajánlom legyél igényes, és számolj fejben.)

Szókereső játék változatok a fenti alaphoz játékhoz

 a.) Úgy is lehet játszani a játékot, hogy az a játékos teheti az asztalra a lapját, a leggyorsabb helyett, aki a leghosszabb (legtöbb betűből álló) szót mondja ki.

 b.) Ha már nagyon jól mennek a 3 betűs szavak, lehet feltétel, hogy legalább 5 betűből álljon egy szó.

 c.) Ha szeretnénk még több képességfejlesztést bevonni a játékba, akkor lehet kiegészítő szabály, hogy a kimondott szó jelentését, egykét mondattal el kell mondani.( pl.: kacér- kihívóan viselkedő nőszemély). Aki  nem jól értelmez egy szót, amit kimondott, az nem hagyhatja az asztalon a lapját, hanem aki kisegíti egy jó verzióval, átveheti a helyét, azaz elmondhatja, hogy ő milyen szót talált a lapjával, értelmezéssel együtt. Itt akár 20 perc is lehet egy játék.

SZÓ KERESŐ 2 (2-4 ember játszhatja)

Egy teljesen másik verzió. Az asztalra tenni egy lapot, a többit kiosztani, minden játékos a kezéből egy lapot tesz az asztalon levő lapok mellé. Az összes játékos szókeresésbe kezd, minden asztalon levő lapot fel lehet használni, minden játékos leírja az összes szót amit  megtalál. A magánhangzók ékezetes verzióját is lehet használni. Aki először kész, az szól, hogy “Kész vagyok,” ekkor mindenki abbahagyja a keresést, és elkezdi felolvasni a szavakat. A felolvasás körbe megy, az kezdi, aki először kész, és az óramutató járásával megegyezően halad, szavanként tovább a másik játékossal. Ha a felolvasott szavak között volt olyan, amit más is felírt, akkor azt ki kell húzni a listából, csak az tarthatja meg, aki először felolvassa. Ha mindenki végzett, akkor az asztalon levő kártyákat összetesszük egy kupacba, és újabb lapokat teszünk a kupac mellé. Újabb szókeresési kör jön, majd felolvasás. És így tovább amíg az összes lap elfogy a kezekből.

AZ A GYŐZTES, AKI A LEGTÖBB SZÓT ÖSSZESZEDTE. A kihúzottakat nem számoljuk bele.

Találjatok ki még több játékot a Jó kártyával!

 

Az új játékszabályokat az edit@csodakartya.hu emailcímen várom. Aki a legjobbat kitalálja és elküldi, sok száz gyereknek okoz örömet, mert megosztom a honlapon. Plusz még ajándékot is kap.

 

 

Jó szórakozást!
[/av_textblock] [/av_one_full][av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-2uo9v’] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-khvk3′ custom_class=” admin_preview_bg=”]

Csoda kártyával játszható játékok

 

REFLEX JÁTÉK (1-5 ember játszhatja)

 Az osztó a kártyacsomagot megkeveri, és 2 lapot felfordít az asztalra.  

A játékosok megkeresik azt a szimbólumot, amely mindkét lapon azonos színű és formájú (egyforma).  Ha egyik kisebb, a másik nagyobb (középen van), akkor csak a nagyobbra jó mutatni. Ha mindkettő kicsi, akkor bármelyikre. Aki előbb megtalálja és rámutat, azé a lap. Az osztó azt a lapot adja a játékosnak, amelyikre mutatott. Az osztó újabb lapot tesz az asztalra, hogy mindig 2 lap legyen felfordítva. Ha ketten egyszerre

mutattak jól, akkor mindkét játékos kap lapot, így az osztó újra két lapot tesz az asztalra.

3 estben veszti el a játékos az összes megszerzett lapját (ezekben az estekben mindet vissza kell adni az osztónak, aki a lapokat a kezében lévő pakli alá rakja (így tovább lehet játszani):

– ha vagy színre, vagy formára nem egyforma szimbólumra mutatott,

– ha a kisebbre mutatott a nagyobb helyett,

– ha bemozdult a keze, de nem mutatott rá. (A kártya fölött nem körözhet, keresgélhet senki a kezével, egyetlen határozott mozdulattal kell a mutatóujjával egy szimbólumra mutatni)

AZ GYŐZÖTT, AKI A LEGTÖBB LAPOT GYŰJTÖTTE, MIRE AZ OSZTÓNAK ELFOGY A PAKLI A KEZÉBŐL!

MEMÓRIA JÁTÉK (1-4 ember játszhatja)

Előkészület: A 21 lapot meg kell keverni, 3 sorban lefordítva letenni mindet az asztalra.

Játék: Az első játékos 3 lapot felfordít. Akkor lesz az övé a 3 lap, ha a középső szimbólumok formára megegyeznek Pl.: mind a 3 nap középen van. Ha nem sikerült 3 azonos közepűt elsőre felfordítani, akkor mindenki jegyezze meg, hol mit látott, mert vissza kell fordítani a lapokat, ugyanúgy, ugyanoda, ahol volt. A következő játékos fordíthat lapot, aki olyan ügyes, hogy 3 középen azonos formájú szimbólumot fordított, az magához veszi a lapokat, és újra fordíthat 3 lapot. Majd a másik játékos következik. Addig megy a játék, amíg van lap.

AZ A GYŐZTES, AKI A LEGTÖBB LAPOT GYŰJTÖTTE.

SHODOKU (1 ember játszhatja)

A játék célja 5×4 lapos mezőben úgy kirakni a lapokat, hogy nem lehet sem a sorokban, sem az oszlopokban teljesen egyforma színű és formájú szimbólum. A kis körök sorai és oszlopai, amit figyelni kell, a nagy között nincs egyforma.

Kezdd el úgy, hogy két lapot kiteszel egymás mellé, és végignézed a sorokat, ha van egyforma, akkor cseréld ki egy olyan lapra, ahol minden szimbólum különbözik valamiben, vagy színre, vagy formára. Azután tegyél alájuk 2 lapot, azokban is nézd meg a sorokat, majd az oszlopokat is, amelyik lap nem stimmel, azt cseréld ki, akár meg is fordíthatod. Addig bővítsd a sorok és oszlopok számát, ameddig az 5×4-es mezőt sikerül kirakni.

Egy lap marad a végén. Nem könnyű!

PÓKER VERZIÓ (2-6 személy játszhatja)

Az osztó keverje meg a lapokat, és minden játékosnak 3 lapot adjon a kezébe, további 3 lapot pedig ábrával felfelé, egymás mellé helyezzen az asztalra. A maradék lapok (6-nál, kevesebb játékosnál) nem kerülnek játékba. A játék célja minél nagyobb értékű laphármas birtoklása.

Az osztótól balra ülő játékos kezd, a kezében tartott lapok közül egyet kicserélhet az asztalon lévő lapok közül, vagy passzolhat. Majd a következő tőle balra ülő játékos jön, és így tovább. Az elsőnek passzoló játékossal megkezdődik a játék utolsó köre. Miután az utolsó kör megvolt, a játékosok ábrával felfelé maguk elé teszik a lapjaikat.

A lapok értékei:      1. póker:/3 egyforma nagy ábra pl.: (3 nap)

A szimbólumok  (kattints a szóra)között a legtöbbet a ( körben a pötty) ér, utána az emberke, utána a fény ernyő, azután a napkereszt, utána a nyíl, utána a nap, utána a sárkánykígyó.  Tehát a nap pókernél többet ér a fény ernyő póker.

Ugyanez a sorrend a a Soroknál is, ha több nagy sor adódik. A fenti sorrend a mérvadó.

  1. nagy sor:/1 nagy és két kicsi egyforma színű és formájú szimbólum
  2. kis sor:/3 egyforma kicsi színre és formára megegyező szimbólum
  3. nagy pár:/ egy nagy és egy kicsi színre és formára megegyező szimbólum
  4. kis pár:/ két kicsi színre és formára megegyező szimbólum

AZ A JÁTÉKOS NYER, AKINÉL A LEGNAGYOBB ÉRTÉKŰ LAPHÁRMAS VAN
[/av_textblock] [/av_one_full] [av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” av_uid=’av-g7cab’] [av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-ajrkz’] Német játék szabály

Games-to-be-played-with-the-Magic-card
[/av_textblock] [/av_one_full]